Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om planlagt kejsersnit, fosterstilling og gode råd mod kvalme i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Ordet er frit

Ano på den her

06-02-2018 kl. 12:40
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 101

Jeg har 3 børn i den her kategori

De to ældste læser nu på universitetet, den yngste går i folkeskolen.

Min ældste talte tidligt og havde et usædvanligt ordforråd, og allerede som 3-årig kunne han både fortælle og forstå vittigheder for voksne.
I skolen sov han i 10 år. Var for umoden i gymnasiet og lavede heller ikke noget der. Måtte slås en smule for at komme ind på det ønskede studium, hvor han nu har det som en fisk i vandet i forskermiljøet. Han blev testet i militæret, og har høj IQ.

Nr 2 var kvik, vidste vi allerede, da hun var under 2. Hendes sprogudvikling var også meget hurtig - hun sagde sin første hele sætning, da hun lige var fyldt 2. Og hendes viden om især vvs-arbejde var en kilde til stor morskab for os voksne. Hun var særdeles kvik i skolen - og hun gad også arbejde med sin viden og kunnen, så hun klarede sig eminent i både skole, gymnasium og nu på uni.

Lillebror regnede med komplekse tal, inden han fyldte 5. Hans tale var langsom i udvikling - til gengæld var han fysisk lynhurtig. Gik fx da han var præcis 9 måneder gammel.
Ha fik problemer i indskolingen. Ragede uklar med læreren og blev sendt til skolepsykolog. Jeg fik ham testet hos privat psykolog, som fortalte mig, at min søn, som da lige var fyldt 7, havde en meget høj IQ. Og var skoletræt...
;-)
Det gik værre og værre i skolen. Test af skolepsykolog konkluderede, at min søn var begavet under middel. Han sad med ryggen til hende og skreg lige ud i luften af frustration, så hun konkluderede, at han ikke kunne svare. Børnepsyk hastede ham igennem systemet - fx blev han kun tilset af psykologer og aldrig af en læge,

Dette er et svar til Højt begavet barn/børn

af JEB (04-02-2018 kl. 10:38)

Svar til dette indlæg
2 Ano på den her 06-02-18
kl. 12:56

Ordet er frit

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + bogen Skal vi lege? Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2018

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook