Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Mie

16-03-2018 kl. 20:46

Set af 415

Man beslutter sig!

Min mand arbejder og har altid arbejdet rigtig meget, han er i en branche der er på 24/7 og hvor dele af forretningen ind imellem også opererer i flere tidszoner. Han er altid tilgængelig og det har hans første prioritet.
Jeg besluttede ret tidligt at det ikke skulle være et 'issue', at hans fravær ikke skulle betyde begrænsninger i vores familieliv og sådan er det blevet. Det er ham der går glip af noget, ikke os. Jeg er ikke altid enig i hans måde at være far på, men jeg kan ikke ændre det og jeg gider ikke være sur over det.
Han har en løn der modsvarer hans indsats, hvilket betyder at vi frikøber tid bla. ved at have rengøringshjælp og havehjælp. Udover det arbejder jeg 30 timer om ugen og jeg står for al logistik og praktik. Vi er gode til at nyde hverdagen uanset om min mand er hjemme eller ej. Børnene ved de skal hjælpe til og at vi ordner mad, opvask osv i fællesskab.
Min mand har frie tøjler til at prioritere som han vil. Jeg gider ikke være en sur kone, men jeg tager heller ikke en hel masse hensyn til ham. Jeg venter fx ikke med aftensmaden.
Udover det så tager jeg mig en masse frihed. Jeg er ofte på ture eller rejser med veninder. I de weekender har han ansvaret. Han bestemmer selv hvordan og hvis han skal arbejde må han sørge for pasning. Det ansvar tager han i øvrigt 100 % og jeg tager hjemmefra uden bekymring.
Sammen tager vi ofte ud og spise. Hans job giver også indimellem mulighed for ture sammen, det udnytter vi også. Ikke rejser, men det kan være en køretur 1,5 time væk. Så tager vi alle med og spiser en god frokost på vejen.
Se på fordelene!

Dette er et svar til Mand arbejder i døgndrift

af Ano (16-03-2018 kl. 13:55)

Svar til dette indlæg

Hvor er det godt skrevet SØS! 17-03-18
kl. 13:18

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook