Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  DIT BARN - GRATIS MAGASIN TIL DIG

Læs den nye udgave af magasinet DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger! Læs det gratis her

Ordet er frit

Stine

06-08-2018 kl. 22:00
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 163

Det ER en skodsituation, og det kan jeg

godt forstå, at du er ked af: Det ville være dejligt at kunne invitere 50 mennesker, der bakker op om ens familie.

Her i huset har vi en god familie, men jeg har heller ikke mange venner, og det er et savn.

MEN: Der er ingen anden udvej end at fokusere på det, der kan lade sig gøre, og så glæde sig over det. Du bliver nødt til at vise din søn, at du glæder dig til at fejre ham, fordi han selvfølgelig fortjener en fest. I første omgang skal du spørge din søn, hvordan han forestiller sig festen: Hvem vil han gerne have med? Hvordan synes han, at festen skal foregå?

Jeg synes godt, at man kan sidde 10 mennesker til en konfirmation. Hvis det var situationen hos os, ville jeg prøve at kompensere, så festen blev festlig på en anden måde end ved antallet af gæster: Hvis I er få, kan I måske holde festen på en restaurant eller I kan give den gas derhjemme med ekstra lækker mad. I kan måske gøre ekstra ud af gaven/tøj/køretøj eller lign. Begynd i god tid at tænke på, hvad du vil sige i talen, så den bliver en god hyldesttale.

Hvis du får sat en ramme og accepteret, at det er sådan, festen bliver, tror jeg, at du langsomt kan begynde at glæde dig - der er jo længe til.

Hvis der vitterligt INGEN er at invitere, kunne I overveje at få en god oplevelse sammen som kernefamilie lige efter gudstjenesten i stedet for den traditionelle middag: En tur i Tivoli, hvor I spiser på restaurant, en sportsoplevelse eller koncert kombineret med en middag eller lign. Men vigtigst af alt: Spørg din søn.

Held og lykke med det,
Stine

Dette er et svar til Konfirmation

af Mia (06-08-2018 kl. 20:54)

Ordet er frit

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + bogen Skal vi lege? + knitrebogen Gården. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2018

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook