Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

mini

17-12-2019 kl. 18:59

Set af 790

en lille korrektion

den undersøgelse, jeg henviste til, viser at 45% af de voksne udspurgte i København fortryder, at de blev konfirmeret. Det var altså ikke "de fleste". Det er jo skønt, hvis man som jer kan gøre det så det giver mening for en selv og ens familie. Det giver bare ikke mening i vores - og åbenbart heller ikke for mange andre. Men fravalget bliver sjældent italesat som et legitimt alternativ.

Når jeg skriver her, er det ikke for at nedgøre nogen, men fordi ræset omkring konfirmationen kan tage overhånd. Jeg kender mange der føler sig presset til det, bare fordi "man" skal det. Ligesom jeg kender mange, der stønner ved tanken om at skulle deltage i en lang fest med sange og halvpinlige taler til ære for en 14 årig.

Alle andre fester giver bedre mening - dåb, bryllupper, runde dage, sølvbryllupper, studenterfester.... der fejrer man jo noget bestemt, som er sket eller opnået for nogen, man holder af...

Dette er et svar til Sådan gjorde vi....

af Junimor (17-12-2019 kl. 16:30)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook