Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.70.80.181)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Jeg kan godt følge dig....

og jeg kan også følge Nulle - et stykke af vejen.

Jeg har altid svoret at jeg ikke skulle have en provokeret abort med mindre jeg blev gravid ved voldtægt eller der var noget galt med fosteret (down syndrom osv) - det gjorde det svært at vælge den graviditet fra.

Noget af det, der talte med i beslutningen var, at vi ikke skal have flere børn. Havde vi overvejet/besluttet at få et barn mere om et år eller 2 - så havde abort ikke været en mulighed for mig. Vi har børn på 2 og snart 4 - aldersforskellen mellem de 2 er 21½ måned, så jeg kender arbejdet med at have børn tæt på hinanden.

Nu er jeg også så gammel at det ville have været en stor chance at tage at forvente at blive gravid igen - og både min og kærestens alder har talt med. Havde vi været 10 år yngre, så havde vi taget chancen og set hvad det var blevet til.

Der er så mange forskellige ting at overveje - og hvad der vægter mest, ja det er forskelligt fra kvinde til kvinde (eller par til par).

Vi kunne godt have tilbudt et barn mere noget - men hele familien var kommet til at give afkald på noget. Fx ville vi have været nødt til at flytte om 10-15 år. De 2 små ville have været nødt til at afgive et værelse og den ældste (weekend barn) ville i endnu mindre grad opleve at have sit eget i weekends og ferier.

En har skrevet - et helt andet sted - at jeg ikke bare har valgt fra men også valgt til. Nemlig det liv jeg/vi har nu med de muligheder det giver både nu og fremover. Det samme har du gjort - altså valgt det liv I har nu til i en grad, så graviditeten måtte vælges fra.

Jeg tror aldrig, det er en let beslutning - der er nok snarere forskel på hvor svær den er.

Den kommentar, der er kommet vedr. prævention, ja - upassende sted ... Kunne måske bruges i forhold til dem der får flere provokerede aborter - men også der kan der være en god forklaring.

Den ramte mig lidt - fordi jeg er så enormt sur og ærgerlig på os over at vi har bragt os i den situation at opleve en uplanlagt og uønsket graviditet. Bare fordi det med kondom ikke fungerede de første par gange - og bare fordi vi lænede os lidt op af statistikkerne vedr. alder og BMI. Det er ganske enkelt for dårligt - ikke mindst taget i betragtning at der er en SA mellem de 2 yngste, så det er ikke fordi graviditet har været vanskelig at opnå tidligere.

Nu har vi så valgt en ret "dramatisk" løsning - men skal have fundet ud af hvad vi gør fra operationen og frem til der ikke mere er sæd i sædvæsken. Tiden frem til operationen kommer nok til at gå med at jeg bløder, såeh...

Jeg mener at det må være en personlig forpligtelse at gøre alt for at undgå at lande i situationen igen.

Jeg har også opbakning fra de få der kender til aborten. For mig er det lidt vigtigt at færrest muligt ved noget. Derfor er det begrænset til et par meget fortrolige kolleger, min leder og mine forældre + en person jeg mailer med og som nu ved hvem, jeg er i virkelighedens verden. Ingen negative kommentarer - bare en konstatering af at hvis det er det vi finder rigtigt - ja, så må det jo være det rigtige.

/ano

Skrevet af anonu (23-06-2010 kl. 13:11)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook