Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 104.23.197.76)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

lidt flere spørgsmål

Når du siger at jeg kan betale de 5% selv via arbejdersadministeret ordning, mener du så til den samme pension ordning/firma som min nuværende arbejdsgiver burger? Det ved jeg at man kan og mange af mine kolleger gør, men jeg synes a) deres prise er høje og b) deres afkast virker dårligt. Så derfor vil jeg gerne hverken flytte min pension over til dem eller indbetale ekstra hos dem.

Så jeg er nok mest for at vælge en anden pension kasse, enten PFA eller DIP.

Min arbejdsgiver betaler de der 11%. Og hvis jeg husker mit pension samtale rigtigt så går næsten det hele ind på ratepension og min skattefordel der bliver dermed opbrugt (jeg tjener mere end 42.000 om måneden). Og jeg tror også at jeg har valgt at resten af min arbejdersbetalte opsparing går på livrente.

Jeg synes også 11% er for lidt og jeg er ikke tilbøjelig at gøre som manden synes og spare min pension opsparing (igen, den er min, mens gæld og hus er vores). Nu ejer vi alting delt selv om jeg altid har tjent mere og betalt mere af fælles ting, så det må være nok ;-) Så ja, jeg har helt klart tænkt mig tage de ekstra 5% og så når jeg op på 16% (har haft 15-18% de sidste 10 år) og det skulle være nogenlunde fornuftigt.

Så det går mere på hvad man skal gøre når man vælger at selvbetale I et andet pension selskab end den tvunge betaling er...

men tak for hjælp og svar
Solveig

Skrevet af Zzolla (10-02-2015 kl. 15:05)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook