Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 104.23.197.76)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

11,5 her og lidt det samme...

Som jeg har sagt her inde tidligere, så har jeg/vi været lidt tøvende over at give min 11,5 årige lov til at tage direkte hjem fra skole, simpelhen fordi så sidder han og spiller til vi kommer hjem. Samme når han går hjem med andre, lige efter skole (og de er alene hjemme). Også min opfattelse at det er hvad de drenge som tager direkte hjem fra skole laver, mens de er alene hjemme.

MEN
nu er det faktisk lykkes os at få vores til at lave noget andet end spille (eller se fjernsyn). Han for det første er begyndt at læse ret meget (1-2 timer om dagen) og så har han fået et hobby som passer til ham (nogle små plastik-figurer som man limer sammen, maler og så spiller krig med dem, dem han har hedder "space marines"). Så han sidder og limer og maler og hygger sig ved det, mens han hører radio/music (faktisk er det lykkeds hans meget nørdede far at opdrage barnet til at lytte til tal-radio, så han sidder og hører hjernekassen eller andet fra P1 og ikke musik på the-voice ;-)

Ellers går de begge ingang imellem til noget rollespil. Det er sådan at ca 75% af tiden til rollespil går med at lave costume, våben og denslags. Og så bruger man de sidste 25% af tiden på at spille rollespillet. Måske ville din dreng kunne li det... mine ELSKER det. Det er drenge-håndarbejde og så kommer man til kampe med sit udstyr bagefter.

Held og lykke med det
Solveig

Skrevet af Zzolla (21-10-2015 kl. 08:58)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook