Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 104.23.197.76)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Bad efter idræt

Jeg er mor til en pige på 7 år. Hun er en indadvendt pige, men glad. Hun har ikke en bedste-veninde, men leger med lidt forskellige - jeg oplever ikke, at hun er udenfor, men omvendt er hun heller ikke en, de andre opsøger, når hun afleveres om morgenen.

Hun virker til at trives i skolen, men her på det seneste er hun begyndt at nægte at have idræt. Hun har grædt om morgenen, kæmpet imod at få idrætstøj på, og til sidst grædt på skolen. Det har været min mand, der har afleveret hende, og de sidste to gange har hun fået lov af læreren til at kigge på i stedet for at deltage. Hun har ikke rigtigt kunnet sætte ord på, hvorfor hun ikke ville deltage, men veksler mellem "jeg gider ikke" og "jeg havde ondt i hovedet".

I dag afleverede jeg hende, da jeg ikke giver mig helt så nemt som far. Vi har talt om det i går aftes, og derfor var der ingen problemer derhjemme. Da vi kom op på skolen, ville hun gerne have, at jeg gik med hen til omklædningsrummet. Først der stejlede hun. Hun startede med at nægte at deltage, men da jeg sagde, at det skulle hun, sagde hun "Jeg vil også gerne være med, jeg vil bare ikke i bad bagefter".

Det overraskede mig lidt. Jeg har da læst, at det er et stigende problem i folkeskolen, men alligevel: Vi er ikke "kropsforskrækkede" - hun ser jævnligt f.eks. mig, når jeg går i bad. Når vi er i svømmehallen, klæder vi om i offentlighed som alle andre.

Har I et bud på, hvad jeg kan gøre? Eller hvad årsagen til problemet er?

Skrevet af Mor til to (19-11-2015 kl. 08:33)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook