Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.69.7.198)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Så har vi fået en samling diagnoser...

Kære alle

Måske husker nogen af jer mit indlæg om vores lille søn, der til min store frustration var mest optaget af at kigge på viftende blade på æbletræerne. Vi har efterhånden fået samlet os en hel buket af diagnoser;-)

Vores dreng har Corpus Callosum Agenesi (spinkel hjernebro), kromosomfejlen 22q11 duplikation og har desuden formodentlig infantil autisme, selvom det ikke er lægeligt konstateret endnu.

Da vi startede på Glostrup fik vi at vide at 33% af børnene ikke kan diagnoticeres, og da nogle af de svar vi har fået, har ryddet spekulationer ift. mulig sammenhæng ml graviditet og vores søns handicap fuldkommen af bordet, er jeg dybt taknemmelig for, at der kunne findes et svar til os!

Samtidig er det lidt uoverskueligt at tænke på, at han er så unik at det er sparsomt med viden der kan deles, at der ikke er en støtteforening man kan læne sig ind i og opnå genkendelsen via andres børn og historier, og som kunne fylde den hvide plet på landkortet ud og give os en ide om konturerne af hvad fremtiden mon bringer.

Samtidig er det helt enormt frisættende, at der netop ikke findes konkrete børn og erfaringer at spejle ham i -eller til at afstikke retningen for vores træning og stimulering af ham. Vores dreng kan nemlig udvikle sig i alle retninger, og derfor gælder det om at bevare sin nysgerrighed i forhold til ham og hans læringspotentiale, og lade hans træning og stimulering følge hans udvikling på fleksibel vis fremfor med afsæt i en forudindtaget ide om, hvad han kan eller ikke kan lære. Kampgejst, JA! (...endelig;-)

Kh Anne

Skrevet af Bananne (25-01-2011 kl. 21:22)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook