Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.69.7.197)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

ÅH!!! indtagelse af medicin...

Jer der har børn der skal have medicin. Hvad gør I når de ikke vil?
Jeg er ved at gå til. Jeg har en dreng på 4½ år som har Tuberøs Sclerose. Det har givet ham epilepsi og han har samtidig en del autistiske træk og adhd-adfærd. På meget af det kognitive er han omkring 2 år og sprogligt 1-2 år. Motorisk er han knap 4 og muskelmæssigt var der en sygeplejerske der mente at han vær 7 (da hun skulle forsøge at fastholde ham for blodprøvetagning).

Thor skal have medicin for epilepsien. Pt må vi forsøge en del med medicinen, da vi ikke rigtigt kan få ham anfaldsfri. Nu har han så fået den faste overbesvisning at medicin er SKIDT. Han har før taget det selv - endda ofte med en "UHMMM". Det han får er tyggetabletter som smager lidt kunstigt orange-agtigt, men ikke bittert samt lidt smagsneutralt pulver opløst i saftevand. Vi kan simpelthen ikke få ham til at tage det. Kæmper hver morgen og hver aften.

Samtidigt kæmper vi også med hans hår - får til nød friseret det og vasker det meget hurtigt af og til. Men vi kan ikke komme i nærheden af ham med saks eller trimmer. Pædagogerne på børnehaven har været inde over med en masse metoder som jeg virkelig har tænkt var LØSNINGEN hver gang. Men nu er vi også der løbet tør. Han får håret i øjnene og kan næsten ikke se ud. Alle kommenterer på hans hår.

Jeg er ved at gå til. Det er selvfølgelig medicinen som slider mest, da det er en kamp vi tager to gange dagligt. Samtidigt ser det ikke ud til at medicinen rigtigt hjælper ham, da han stadig får små anfald.

(fortsættes)

Skrevet af Lotte J.L. (29-06-2011 kl. 14:33)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook