Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Skriv et svar

Læs venligst retningslinjerne før du skriver et indlæg.

Du er ikke logget ind, og dit indlæg bliver derfor vist som et indlæg fra en ikke-registreret bruger. Hvis du ønsker, at dit indlæg bliver vist som et indlæg fra en registreret bruger, skal du logge ind på "Din side", før du skriver et nyt indlæg.

Klik på "Dine oplysninger" under Din side og skriv det kaldenavn, der skal stå som afsender, når du skriver nye indlæg, så andre brugere kan identificere dig.

Fornavn:
Overskrift:

Tekst:
OBS! Reklamer/køb/salg er ikke tilladt!

Overhold venligst vores retningslinjer. Bevidst overtrædelse medfører blokering af din IP-adresse (som er 172.69.58.81)

Dit indlæg må max. fylde 1600 tegn. Du har 1600 tegn tilbage.

(klik kun 1 gang)

Du besvarer nedenstående indlæg

Ingen problemer

Jeg er 43 år og gravid med min 4 datter :0)
Jeg har 3 piger i forvejen på hhv 18og 17 år og lille Line på 15 mdr.

Jeg har fået taget moderkagebiopsi/prøve ved Line på 15 mdr og denne gang også.
Der er naturligvis en lille risiko ved prøven, men det opvejer formålet synes jeg.
Jeg har ikke fået taget nakkefold scanning, da jeg godt ville udelukke risikoen for et handikappet barn 100 % og det gør nakkefoldsprøven jo ikke.
Selve moderkageprøven er ikke slem. De fører en nål ned igennem maven og stikker en mikro tynd pincet igennen nålen og tager et stykke af moderkagen ud.
Det gør slet ikke ondt, men føles en smule ubehageligt når den kommer ind i maven.
Prøven kan tages fra man er 10+4
Vi var til prøve om tirsdagen og fik det første svar på prøven om fredagen med posten, så det går hurtigt.
Jeg vil helt klart anbefale prøven, da risikoen i vores alder selvfølgelig er større.
Du skal holder dig helt i ro 24 timer efter prøven, hvilket jeg synes er super vigtigt at overholde.
Jeg synes ikke det har været stort anderledes at være gravid og i 40'erne end da jeg var ung.
Og dog jo.. jeg tager mere hensyn til mig selv, og er mor til Line på en anderledes måde.
Tænker mere over hvad jeg gør, hvordan hun bliver opdraget, at hun har trygge rammer osv.
Da jeg var ung mor, var det lidt mere som tingene kom og hvad andre tænkte og gjorde.
De 2 store lykkedes det mig heller ikke at amme, Line blev ammet til hun var 11 mdr.
Så graditeten var ikke så anderledes, men tiden efter meget forskellige.
Håber du kan bruge mig erfaring til noget
Held og lykke
Hilsen Ann 14+6

Skrevet af ældremor (21-10-2010 kl. 11:00)

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook