Babyer opkaldes efter produkter Trenden blandt nybagte forældre i USA er at opkalde deres børn efter kendte mærker.
2458
Et stigende antal amerikanere finder navnene på deres børn hos multinationale firmaer, viser en undersøgelse fra Bellevue University i Nebraska.
Psykologi-professor Cleveland Evans har fundet frem til 300 amerikanske børn, der hedder Armani, 55 der hedder Chevrolet og 49 med navnet Canon. Han har endda fundet 2 børn, der hedder ESPN, opkaldt efter en amerikansk sports TV-kanal, og 1 der hedder L'Oreal.
Ifølge Evans er årsagen til de specielle navne, at forældrene håber på velstand og fremgang for børnene.
"Det er det samme som i det 19-århundrede, hvor forældre navngav deres børn Ruby (rubin) og Opal, det reflekterer deres ønsker for børnene", siger han.
Evans fandt i øvrigt også 6 drenge, der var opkaldt efter cognac-mærket Courvoisier, 6 drenge opkaldt efter tøjmærket Timberland og 7 drenge med navnet Denim.