Kære Louise.
Der er ingen faste regler for, hvornår man må blive gravid efter kejsersnit. Du nævner, at det første kejsersnit blev foretaget i september 2006 og det sidste i maj 2008. Livmoderen heler hurtigt, og den muskulatur, der skæres igennem, ligger lige over skambenet. Den heler ligeledes hurtigt.
Hvis du vil have det bedste råd, du kan få, synes jeg, du skal tale med en læge på det sted, du har har født dine 2 børn, og høre vedkommende om, hvor længe du bør vente med næste graviditet.
I øvrigt vil du formentlig blive tilbudt et planlagt kejsersnit lidt før termin, da det ikke er almindeligt at føde naturligt efter 2 kejsersnit.
Med venlig hilsen Anne-Jette Raben
|