Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

LeAn

26-07-2010 kl. 12:15

Set af 672

Ingen udskrabning + mindre risiko for

infektion...

Du skal skannes for at finde ud af hvor langt du er henne - uanset hvilken abortform det ender med. Det er en del af forundersøgelsen. Det er indvendig skanning - dvs via skeden. I hvert tilfælde som udgangspunkt.

Går ud fra du har været hos lægen og fået en gynækologisk der og fået lægens skøn på hvor langt du er henne? Lægen skal også lave henvisning til abort - og sådan en har du formentlig også.

Det er rigtigt at der er en lille risiko for at den medicinske ikke "virker" men den er altså lille - i langt de fleste tilfælde kommer det hele ud.

Du får taget en blodprøve i forbindelse med forundersøgelsen for at fastlægge dit hcg-niveau. Og så skal du have taget en mere 8-10 dage efter aborten for at tjekke at hcg er faldet som det skal.

Alt det får du at vide + sikkert mere til ved forundersøgelsen.

Du må forvente at bløde 2-3 uger efter aborten - den del er hurtigere overstået ved den kirurgiske. Til gengæld er infektions-risikoen det halve ved medicinsk. Selve aborteringen er overstået i løbet af 1-2 dage - jeg blødte meget den allerførste dag og næsten ikke 2. dagen, så kom det igen.

Mange hilsner
Lene

Dette er et svar til tak for svar- men

af frederikke (26-07-2010 kl. 08:57)

Svar til dette indlæg

okay, tusind tak frederikke 26-07-10
kl. 15:38

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook