Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Helle Sc

27-01-2011 kl. 19:32

Set af 1213

Min søn sveder som en gammel gris

Hej piger.
jeg er mor til Daniel på 8 med ADHD. Han medicineres med 54 mg concerta dagligt og er vådligger.

Daniel har altid været en varm dreng, har ikke sovet med nattøj siden han var 5 måneder, da han sveder ufatteligt meget, og altid har gjort det.

Men nu synes han/vi det er ved at blive et problem. Bare han løber 50 m, sveder han som en gammel gris. ALT er vådt på ham, og håret er totalt klasket og ser ud som om det lige er blevet vasket. Han skifter dagligt tøj enten i skolen eller SFO, da hans bluser typisk er gennemblødte. Skidragt/overtrækstøj kan vi glemme, da han KOGER med det på.

Da han skulle på ADHD medicin undersøgte man hans forbrænding netop fordi han sveder så meget, men alle undersøgelser var helt normale.

men nu er vi ved at blive småbekymrede, da det virkelig er slemt. Har prøvet at google lidt (det skal man lade være med, arghhhh) og fandt ud af, at det KAN skyldes en overbelastet skjoldbruskkirtel.

Nu er mit spørgsmål så, om der er andre der oplever det samme?

Slutteligt skal det siges, at Daniel ELSKER at bevæge sig, og er normalvægtig. Han drikker meget (vand), nok fordi han sveder så meget.
Han er YDERST sjældent syg.

/Helle

P.S.: Dette indlæg er også sendt i "ordet er frit", da det jo ikke er sikkert det har noget med hans ADHD at gøre.

Svar til dette indlæg

samme her Sandrakc80 12-02-11
kl. 14:32

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook