Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

<:3)-

15-05-2011 kl. 12:32

Set af 1348

Var lidt ude for det samme med nr. 4...

Allerførst, STORT tillykke med graviditeten!!!
Da jeg ventede nr. 4, var jeg ude for lidt af det samme. Ikke så meget fra familien, men fra den øvrige omgangsakreds. Min mand er nr. 4 ud af 5 og min mor har selv 4 børn, men jeg kunne da godt mærke at der ikke var lige så stor jubel, som med de 3 første!
i omgangskredsen blev jeg oftere spurgt om det var et uheld end at folk ønskede tillykke og det kom faktisk meget bag på mig.
Nu venter jeg så nr. 7 når det skal være (er 39+3). Min omgangskreds er blevet skiftet ud med andre mangebørnsfamilier, som sagtens kan forstå vores ønske om flere børn.
Nogen i familien er stået af (min far har valgt os fra pga. antal børn), men jeg koncentrerer mig om den del af familien, som glæder sig med os.
Tror ofte at folk reagerer som de gør, fordi de har svært ved at se dem selv i samme situation som os. Men vi er ikke skabt ens og vi vægter forskelligt i livet og det er måske lettere for os at se det, når vi har valgt et lidt atypisk liv, end det er for andre, der har valgt 2 børn og 2 fuldtidsjobs.
Jeg har selv en mand der arbejder meget (også selvvalgt, da han har en mindre selvstændig virksomhed ved siden af sit fuldtidsjob) og jeg er selvvalgt hjemmegående og vores liv fungerer rimeligt som vi gerne vil have det, men ANDRE kan godt have deres holdninger og have svært ved at tro på os, når vi siger, at vi generelt er rigtig glade for vores liv, selv om det nogen gange kan være lidt kaotisk og der ikke altid er råd til alt det vi gerne vil, men det er jo et valg man tager.

Knus Anne (som håber på at føde nr. 7 idag!!!)

Dette er et svar til er lidt ked

af Tanja (11-05-2011 kl. 17:14)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook