Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Kamille

10-02-2015 kl. 12:24

Set af 158

Jeg har ingen forstand på pension..

Eller det vil sige, det har aldrig sagt mig noget at sætte mig ind i det, hvilket nok er fordi, at det bare har kørt ganske automatisk og jeg vidste det var en god ordning.
Vi har arbejdet samme sted og derfor har jeg også PFA, hvor det var 10 % fra arbejdsgiver og 5 % selv.
Der skete desværre det i mit liv, at jeg blev syg og til sidst mistede mit arbejde. Jeg er stadig uarbejdsdygtig, og da jeg for nogle år siden ringede til PFA for at oplyse, at jeg ikke længere kunne indbetale pga selvforsøgelse ( = 0 kr i indtægt) fortalte en venlig dame mig, at jeg kunne søge penge hos dem. Jeg vidste ikke, at jeg åbenbart havde en slags forsikring (Ved ikke om alle har eller det var pga NN), men det endte med, at jeg får midlertidig invalidepension samtidig med, at de sætter det samme beløb ind på min pensionsopsparing hver måned, som jeg i sin tid fik da jeg arbejdede.

Jeg ved godt, at det slet ikke var det du spurgte om, men ville bare lige skrive, at jeg aldrig ville skifte PFA ud :)

Desuden ville jeg også tænke mig rigtig godt om mht at nedbringe gæld i stedet for pension. Hvis, synes jeg at I begge skal gøre det. Man ved aldrig hvad der sker i ens liv.

Dette er et svar til Pension??

af Zzolla (10-02-2015 kl. 10:36)

Svar til dette indlæg

jeg har en del forsikringer Zzolla 10-02-15
kl. 15:12

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook