Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

he-ja (jannie)

25-01-2011 kl. 21:58

Set af 2080

tvillinger skolestart

Det er et stykke tid siden jeg har været her sidst, men kan se på Mias indlæg at mange af jer "gamle" stadig er her ;o)

Jeg er mor til tveæggede (drenge), der skal starte i skole til sommer. Vi skal tage stilling til om de skal gå i hver sin klasse eller samme klasse.

De har været i samme stue i vuggestuen og hver sin gruppe i børnehaven. Vi havde egentlig besluttet os for at de skulle i samme klasse, men nu har børnehaven sået tvivl i vores sind....

Børnehaven har tidligere ikke haft nogen mening/indvending om "problemet". Det har de først fået her på det sidste - og mener måske at vores drenge vil opsøge hinanden/slås i frikvarterene..og at det kunne ende med at de vil konkurrere mod hinanden.

Hjemme synes vi både de er "verdens bedste venner" og "kun" slås som "almindelige søskende".

De har "konkurrence" med hensyn til hvem der fik mest pasta, noget at drikke først o.s.v. Det er til at leve med, men bliver det mon værre hvis de kommer i samme klasse..?

Vil gerne have dem i samme klasse, men er virkelig i tvivl. Min største frygt er at vi vælger samme klasse, men bliver nødt til at skille dem ad senere...mest frygteligt for den, som skal flytte over i en anden klasse midt i det hele...

På "vores" skole starter børnene i SFO til april og deler børnene op i grupper. Til juli laver de de endelige grupper/klasser, så vi kan måske nå at lave om på grupperne - men er virkelig i tvivl.. Havde været nemmere med en klasse pr. årgang... ;o)

Råd og erfaringer modtages med glæde..

Jannie med Malte og Niklas 1-8-05

Svar til dette indlæg

Vores piger er i same klasse mrs G 23-02-11
kl. 10:39

foredrag Google 15-02-11
kl. 12:45

Hej Jannie KandisConnie 09-02-11
kl. 11:13

Tror du kender svaret. madame1 05-02-11
kl. 21:10

Jeg har to hold tveæggede og er selv Gudde 01-02-11
kl. 15:22

mine blev delt i sommers i O. klasse Ano 30-01-11
kl. 20:19

Mine startede i sommers Pernille 28-01-11
kl. 21:06

Har en af hver Anne 28-01-11
kl. 09:24

Også lærer med tveæggede tvillinger :o) Mia 25-01-11
kl. 22:53

en skolelærer med tveæggede tvillinger HV 25-01-11
kl. 22:24

Ved ikke om du kan bruge.. Maiaz17 25-01-11
kl. 22:14

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook