Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Monne

06-03-2012 kl. 10:53

Set af 907

Vend fokus

Start med at tilgive dig selv - du har overtrådt en grænse, og det er i høj grad din egen grænse, og vær glad for at du har den dér, hvor du har den!

Og så genlæs lige noget af det sidste, du skrev: "Min stakkels, stakkels lille dreng...". Du elsker din dreng højt, og det skal du fokusere på i stedet for at fokusere på alt det, der går den modsatte vej.
Ros ham, når han gør noget godt! Vi elsker alle at få ros :)

Du er ikke den eneste mor, der har råbt ad sit barn, og heller den eneste mor, der har fortrudt synderligt, hvad der blev råbt! Sådan er det desværre også at være mor, vi er ikke altid overskudsmødre med hjemmebagte kager og tålmodigheds-lunter i metermål.

Men du er den voksne og den ansvarlige for at vende den spiral, som du føler I er på vej ud i. Så få noget luft for dine frustrationer, der er sikkert noget familierådgivning i kommunen (og de kommer nok ikke og stempler dig som dårlig mor :-)

Jeg synes, du skal prøve at se på din dreng som den 5-årige han er. Hvis han svarer dig igen eller nægter at gøre, hvad du beder ham om, så lad være med at gå ind i en diskussion, som om han havde "retten" til at diskutere det. Overhør det og vær bestemt, uden at råbe. Tæl til ti, gå ind i et andet rum, og vær glad for hver gang det lykkes at lukke en diskussion uden råben. Og lad være med at slå dig selv i hovedet de gange, hvor det alligevel sker... Du kan ændre det, men det sker ikke fra én dag til en anden.

Brug al den hjælp du kan få - og skriv gerne de gode råd herinde bagefter, jeg vil gerne have en tip eller to til provokerende drenge.

Monne

Dette er et svar til ffortsat

af miramella (05-03-2012 kl. 21:40)

Svar til dette indlæg

idag miramella 06-03-12
kl. 19:58

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook